Sunday, March 14, 2010

Sömnuppfattning





Svenska Dagbladet Kultur skriver idag om sömn och nämner även iPhone appen Sleep Cycle som jag sovit med senaste veckorna. Är inte fullfjädrad fan än så länge bl.a. för att jag inte riktigt tror att den fungerar korrekt för mig. Eller vad sägs om diagrammet ovan?

Hur jag uppfattade natten:
Läste en bok, somnade vid ett drömde snurrade på mig och hade en helt vanlig sömn, vaknade några timmar senare och släckte lampan i någon halvsömns-dvala, somnade på nytt och vaknade först när väckarklockan ringde.

Hur Sleep Cycle uppfattade natten:
Läste och var klarvaken till ett, föll i dvala utan drömmar eller minsta rörelse fram till fyra då jag vaknat och levt rövare i en timme och rört på mig hur mycket som helst fram till fem då jag fallit i koma igen. Har inte vaknat, trots att jag bevisligen stängt av väckarklockan vid 6:20.

Jag är lättad för nu vet jag i varje fall att jag inte mera behöver oroa mig över att aldrig ha tid att träna. Det gör jag tydligen en timme varje natt i sömnen. Tränar alltså, inte oroar mig.

-- Post From My iPhone

No comments: