Monday, March 01, 2010

Grått grått och grått



Tre nyanser av grått ute. Nu kan jag inte så mycket om väder och grader och lårbenshalsar, men jag inser att en hel helg med plusgrader och regnslask som nu drabbas av minusgrader inte är helt positivt för oss som har en hög fallhöjd. Att det dessutom snöar gör saken än mera tricksig, snön kommer ju täcka in alla ishala ställen så man får liksom smyga sig fram och gissa sig till hur underlaget kan te sig. Jag vill inte måla fan på väggen, men jag gissar att det kan gå åt mycket gips på akuterna runt om Stockholm. Rör er försiktigt idag!

Och för fasen, gå inte mot röttljus och  rakt ut framför bilar, bromssträckan är låååång.


-- Post From My iPhone

2 comments:

Julia said...

Sitter med utsikt över vackra stadshagens taklandskap och kan konstatera att gråskalan är ljusare här, det snöar ju horisontalt. Dessutom är det samma shade of grey på himmel och gator - saknas bara en smal flicka i nya Acnekollection - hängande på en skorsten till vänster.

Sonja Catani said...

Jag spanar efter björnar och gamla tsar-ättlingar i pälsmössa som gott och väl kunde smyga runt i knutarna. Tjechov hade nog samma utsikt som vi Stockholmare idag! Exklusive Acne-tjejen då.