Saturday, March 20, 2010

Superwoman beskär äppelträd



Åtnjuter en viss hjältestatus i grannskapet idag efter gårdagens dramatik med branden. Är tacksam att alla var så chockade så att ingen reagerade över att jag ropade ettettåtta istället för ettetttvå, det hade nämligen kunnat påverka lite av skimret runt mig idag. Jag tar genast tillfället i akt och seize the moment genom att disekera mitt äppelträd. Detta brukar i vanliga fall vara vinterns skratthöjdpunkt för de grannar som förstår sig på trädgårdskötsel. Nu nickar de bara artigt åt mig där jag står på stegen i blåsten och känner mig som superwoman med en jätte sekatör i handen och miljoner grenar nedanför mig i snön.

Tror bestämt jag skall sätta på mig royalblåa tajts och en knallröd cepe efter kaffepausen när jag fortskrider med att beskära plommonträdet.

No comments: