Friday, March 19, 2010

Min Maffia Mor


Får e-mail av min Mor, hon har läst min blog post om Handelsbanken, var jag berättar om mina problem med Nordea. Hon skriver till mig i äkta maffia-anda:

"Läste just din blogg och kan berätta att jag slutade mina konton på Merita (nuvarande Nordea) med buller och bång bl.a. för att dom vägrade tala svenska! Nu är jag kund hos Ekenäs Sparbank. Världens härligast och vänligaste bank. Dom mutar mig precis lika duktigt som Handelsbanken mutar dig, jag får almanackor och ibland kaffe, dessutom bjuder dom alltid på glutenfria bakverk. 

Kan jag hjälpa dig att bli av med Merita? Kram"

Wöuhöu, min mor - the mafia hit woman - lovar mig att "bli av med" problemen med Nordea (fd Merita). Snacka om en cool Mor. Undrar vad hon tänkt göra. Parkera sparkstöttingen som getta-away vehicle och gå in på huvudkontoret med ett bakverk fullt med gluten och hota alla som har celiaki?

If you donta leava mia bambina solo, I willa forcea youa toa mangara this glutenkex! Biscotti! Capish?

No comments: