Monday, March 22, 2010

BrevVännen ger råd i takt till Mozart



Fick idag av BrevVännen en present som jag verkligen uppskattar!!! (ser ni? TRE utropstecken, så gouterad är jag)

Boken om Mozart-effekten och till det, för att genast kunna påbörja den praktiska träningen, en supersamlings-CD med Mozart musik. Kontentan är att man med hjälp av rätt musik kan lindra i princip vad som helst från cancer till att sänka blodtrycket.

Inser nu att detta är en försynt hint om att varje gång jag bränt propparna och varit förbannad och ringt Brevvännen och öst ut ilska, så borde jag istället ha lyssnat på Mozart, eller åtminstone Beethoven. Men åtminstone har jag lyssnat på Brevvännens råd. Skall fråga om han nästa gång kan sjunga sina råd till mig, i takt med Mozarts tjugoförsta pianokonsert.

No comments: