Monday, March 08, 2010

När gifte jag mig och blev politisk journalist?



Får idag ett överraskande brev på posten. Blir nämligen inbjuden till ett seminarium benämnt Media, Politics and the Public som anordnas av Axel och Margaret Ax:sson Johnsson Foundation. Jag är mäkta nyfiken på hur jag lyckades bli förärad en inbjudan, men är även förveten angående när jag gifte mig och fick titeln Mrs Catani.

Seminariets RTB är följande: bringing together journalists, commentators and scholars for the purpose of illuminating issues central to a profession now under pressure and undergoing huge change, tasked with providing news, analysis and investigations that allow citizens to understand their societies and the world. Undrar om jag faller under en egen liten subkategori, "bloggerskor som även dribblar med små krönikor i magasin, men som har många åsikter, sällan helt förankrade i ett politiskt korrekt synsätt".

Ja så måste det nog vara. Dom behöver helt enkelt någon som inte förstår sig på den journalistiska institutionen och som kan agera motvikt eller brasklapp i debatten. Kommer jag att gå? Självklart! Light the fire John Lloyd.

-- Post From My iPhone

No comments: