Friday, March 19, 2010

Pygmalioneffekten misslyckades temporärt



Jag är ett stort fan av Pygmalion- och Rosenthaleffekten, dvs att alltid tro det bästa och lite till om alla, med påföljd att de i verkligheten oxo blir så fantastiska som min fantasi låter mig tro. Tyvärr var Dramatens uppsättning av Pygmalion igår en besvikelse och jag inser att jag nog för ofta kan vara överoptimistisk. Men å'andra sidan så vill jag inte ändra det persondraget hos mig själv. Jag skall fortsätta tro det bästa om alla och på så sätt kommer dom nog att leva upp till det.

Just idag tror jag att snö-skottar-traktor-gubben helt på eget bevåg och initiativ har varit utanför mitt hus och sandat ordentligt, så att jag slipper halka omkull och ramla på rumpan i den enorma vatten-ispölen som slagit sig bekvämt till ro rakt framför postlådan.

No comments: