Thursday, March 04, 2010

Ful fisk

 

Det finns faktiskt ganska många roliga ordkombinationer som vi använder utan att tänka på varifrån de kommer. "Fina pipor" sade alltid min Farbror och såg nöjd ut. Det betydde ungefär "toppen toppen". Jag såg framför mig stora Sherlock Holmes pipor som var, ja, fina, utsmyckade, kanske rosa med guld kant. Sen kan man ju säga "kalla handen", det upplevde jag rent konkret idag, inte bildligt alltså, då det var snålblåst och iskallt och händerna var kalla. Bemötandet vid destinationen var absolut inte kallt, tvärtom, det var oerhört varmt. 

"Ful fisk" vet jag nu varifrån det kommer. Det kommer från Lisa Elmqvist i hallen.

1 comment:

Anonymous said...

Hello,
I have developed a new clean web 2.0 wordpress theme.

Has 2 colours silver and blue, has custom header(colour or image).
I am curently working on it, so if you have suggestions let me know.

You can view live demo and download from here www.getbelle.com
If you found bug reports or you have suggestions pm me.
Wish you a happing using.

many thanks to [url=http://www.usainstantpayday.com/]USAInstantPayDay.com[/url] for helping with hosting and developement of the theme
Wrarlirlneats