Monday, March 15, 2010

Lunch med Nalle Wahlroos



Idag åt jag lunch med Björn Wahlroos. Ok, det var kanske lite överdrivet, det var inte precis så att vi åt lunch på tumanhand. Peter Lilliehöök var också med oss. Ja och min favorit Herre med grått hår, Anders Wall, fast han satt fyra bord bort bakom hundra lyckliga svenskar, finnar och en majoritet finlandsvenskar kändes det som.

Nalle (jag tar mig friheten att Dua honom och använda smeknamn efter att vi hade en budgivningstävling som inbegrep champagne och Kiasma en gång - jag vann nämligen den) höll ett underhållande tal om samarbetet mellan Sverige och Finland. Det var verkligen en enastående enpersons show. Den längre av Små Hökarna konstaterade efteråt att han nu har en ny idol. Och tro mig, det är icke enkelt att imponera den mannen. När man tittar på bilden och noterar pose'n och mustachen så förstår man vilka attribut som tydligen spelar en betydande roll när man skall vara övertygande.

Jag skall genast odla mustash och träna framför spegeln.

(och skicka klagomål till Apple angående avsaknad av zoom funktion på iPhone kameran)

-- Post From My iPhone

No comments: