Saturday, March 06, 2010

Religiös natt


Jag har fått uppleva en totalt religiös natt. Eftersom jag ju lever enligt religionen om Den Blåa Bussen - dvs du kan bli överkörd av en blå buss / vit tuktuk / fyll i eget passande fordon, och därmed kan allting kan vara över i morgon - så måste vi leva varje dag och vara lyckliga. Vem skulle skriva i min obituary att "Sonja var minsann så duktig för hon simmade två km och drack ekologisk morotssaft utan socker igår"? Nehej, precis vad jag visste; Ingen!

Blir jag däremot överkörd av en blå buss idag så vill jag att ni skriver "Sonja var lycklig igår och var minsan dessutom så duktig för hon lyckades helt på egen hand konsumera 300 gram choklad" (specificera gärna med att det var handgjord vit och mörk choklad med lakrits, samt mörk choklad med havssalt och dessutom en 99% mörkmörk choklad)

No comments: