Thursday, March 11, 2010

Förlåt Mor att jag aldrig förstod att uppskatta ditt jobb!!





Jag insåg aldrig när jag var liten vilket jobb Mor gjorde då jag varje fredag fick ta hem vänner och baka. Ville visa Cirkusprinsessan samma tradition så när hon hade en kompis på besök härom veckan så bakade vi. Nästa vecka ville hon göra samma sak med nästa kompis. Nu kommer jag inte ur ekorrhjulet, vi måste baka varje gång det kommer vänner och dessutom avancera mot svårare konditoridelikatesser varje gång. Nu duger det inte mera med Stora Stygga Vargens Chokladrutor utan vi har inför morgondagens play date tagit fram det tunga artilleriet, dvs bakmaskinen! Notera att bakmaskinen har ett eget skåp med hydral-lift anordning.

Tror att Galoschgubben får äta bulla i helgen.


-- Post From My iPhone

2 comments:

leverantören said...

När kocken kommer på besök med maritima råvaror samt bubbeldryck. Så ska vi baka färska å rykande baugetter på löpande band. Så Sonja du kan väll fixa en surdegs start och rågsikts poolish så länge tills jag kommer...! Oj vad det blev överkurs och högst ställda förväntningar nu.

Sonja Catani said...

ring min mamma, hon mailar sen recept åt mig. Hon är min levande kokbok.