Tuesday, February 23, 2010

Vattenbuss?





Sitter i värsta bilköerna och njuter. Vissa morgnar älskar jag bilköer. Jag kan twittra, kolla Facebook, surfa på nätet, maila och uppdatera bloggen. På P1 berättar dom att det är trafikkaos. Tittar ut och konstaterar att det är helt korrekt. Tydligen är det fortsatt kaos i kollektivtrafiken oxo, detta innebär enligt nyhetsuppläsaren att all tunnelbanetrafik ovan jord ersätts med buss. Det är ju mäkta intressant! Jag är på Stocksundsbron och tittar till höger och undrar hur dom tänkt organisera det? Stoppar dom tågen precis när dom kommer ut ur berget vid brofästet för att skyffla över samtliga morgontrötta passagerare till en ersättningsbuss som för dem över vattnet? På andra sidan står ett nytt tunnelbanetåg färdigt att ta med dem under mark igen?

Dags att koncentrera sig på trafiken i Lilljansskogen nu. Strax kan jag göra pit stop på Carotte och få Stockholms godaste latte.

Ps. Bilden surfade jag fram från en tågfantasts hemsida och den visar utsikten till vänster från Stocksundsbron. Lätt sommarnostalgi.

-- Post From My iPhone

No comments: