Monday, February 22, 2010

Förberedelse inför fest


Cirkusprinsessan meddelade högtidligt att detta skall hon ha på sig på festen på fredagen. Nu oroar jag mig över några saker:
1. ordvalet "fest". Jag hade bara tänkt bjuda några vänner på hemlagad mat och gott rödvin i köket.
2. det faktum att hon på måndag kväll lägger fram kläder inför fredagen. Av vem ärvde hon detta ordningssinne?
3. att hon valde dom söndriga vingarna. Låt henne inte ha slutat tro på vår förmåga att flyga och få allt vi önskar oss.

I övrigt är jag stolt att hon lagt fram silverskorna så att dom kommer hamna på fel fot. Det finns ju nämligen en statistik på det. Efter en tre års-studie kan jag konstatera att det bevisligen är så att chansen att skorna skulle hamna på rätt fot är bara 10%, dom hamnar nämligen i 90% av fallen på fel fot.

Att hejvillt blanda prinsessklänning, balettkjol, krona, diadem, silver, vingar, glitter, prydnadsrosor och en fasansfull vit tyll historia anser jag dock vara helt och fullt normalt. Om flickor överdoserar på rosa som små, så blir dom inte punkare som tonåringar. (om jag har fel så lovar jag återkomma om x antal år med bloggen http://mindotterälskarsvartochdödskallarironisktjippiitjut.blogspot.com)


-- Post From My iPhone

No comments: