Sunday, February 14, 2010

Röda sillar, vita elefanter och botemedel


Ok jag skall medge att jag förutom MMSet av Galoshgubben de facto även fått andra hälsningar och presenter.

Mr Big har i London sökt upp en bok precis i min smak (as always). Den berättar bakgrunden till alldagliga fraser man använder. Har inte hunnit läsa den, men bläddrade igenom den på jakt efter Livbojs och min favorit fras "it's a long story involving a lobster" dock har den inte ännu blivit intagen i kretsen av mera kända begrepp som "it's raining cats and dogs".

Hollywood-C kommer via och ger en bok om hur man kurerar en baksmälla. Till saken hör att det främst är drinks recept som inbegriper champagne. Än en gång en present precis i min smak.

Mor har skickat ett klassiskt postkort (självfallet) och skriver idag mail och undrar om jag kunde vara vänlig och förlova mig. What???? För några veckor sedan tyckte Far att jag skulle gifta mig. Vad har dom satt i vattnet där på andra sidan Östersjön?

Paranta väninnan på samma andra sidan om viken skickar SMS, dock utan uppmuntran till att ändra min civilstatus. Hundratjugofem Facebook blommor, kramar och dylikt tjafs slåss om utrymme i min mailbox. Läkarväninnan bjuder in till drinks nästa vecka. Prinsessan bjöd in till Boeuf Bourguignon (usch vad krånglig maträtt att stava sig till) i dag. Krysset skickar ett konstigt, men snällt (tror jag) mail. Brevvännen skickar en kram. Livboj ringer från en annan del av världen var man kan dumpa Luther.

Före min date med La Donna skrev jag "Happy fuxxing Valentine, eller vad det nu sen heter, vi siktar på ETA 10.30 Junibacken". Jag fick ett svar som dryper av samma uppgivenhet och ironi som jag själv kände i morse "Ja just det ja :-) Jag kan det bara på italienska, Buon San Valentino till er båda!!!"

364 dagar kvar till nästa Valentine's Day. Yippey ayh hey.


-- Post From My iPhone

No comments: