Sunday, February 21, 2010

Hälsosamt att vara ilsken och bitsk?



Var på mitt favoritmuseum idag och såg Lee Lozano utställningen. Briljant dramaturgi i upphängning och den kronologiska ordningen. Väldigt sevärd.

Hon hade flera bra citat och jag som fullkomligen avgudar att plagiera och kopiera dylika fick svårt att välja vilket jag skulle dela med mig av här. Inser att det fanns två stycken som just nu tangerar mitt liv, dock tror jag mig veta att ilska inte är produktivt så jag håller mig till det andra.

1. "I am not angry at anyone or anything but I feel rage"

2. "seek the extremes, that's where all the action is"

Sen hade hon hälsofrämjande, mindre rumsrena, mera ekivoka citat som jag inte kan upprepa här, men som man ser i Stockholms gatubild på stora reklamtavlor om intresse finns. Rodnar en aningen och låter ämnet falla.


-- Post From My iPhone

No comments: