Saturday, February 20, 2010

Jag skäms


Jag skäms verkligen, men jag är så totalt ointresserad av vinter OS att jag har noll koll på vad mina tre länder, Sverige, Finland och Schweiz presterat. Eller ok i Sveriges fall har jag inte kunnat undgå att Svenskan skrikit ut bragdmedalj var och varannan dag, så jag gissar att det går bra. Schweiz klarar sig säkert i storslalom och dylikt. Finland är väl fortfarande diskvalificerade från allt vad nordic cross country skiing on EPO heter. Usch vad jag skäms när jag tänker på det också. Sen brukade Finland klara sig i backhoppning, men det var väl bara en kille Matti Nykänen, som sedermera startade en karriär som alkoholist, sålde alla sina medaljer, försökte sig på en sångkarriär, jobbade som manlig strippa, gifte och skilde sig tretton gånger, varav ca tio gånger från och med samma dam, samma dam som han nu vid juletid försökte mörda.

Ja jessus jag skäms.

Hoppas på familjerepresentation i vinter OS 2022, störtlopp för Sri Lankas landslag. Inser att jag eventuellt måste sponsra dem privat. Men det skäms jag inte över.


-- Post From My iPhone

1 comment:

Anonymous said...

Matti Rules!