Tuesday, February 16, 2010

Niklas på OKQ8




Stackars Niklas på OKQ8 i Mörby. Jag orkar inte mera åka dit för att tanka biogas och varje gång bli sur att den är slut, pumpen är sönder, eller annan passande dålig ursäkt. Därför ringer jag nu istället dem var och varannan morgon för att försäkra mig om att AGA i•n•t•e lyckats med konststycket att äntligen leverera biogas. Stackars den gode Niklas som kämpar med att hålla uppe humöret och förklara åt mig vänligt men bestämt att nej, fröken Catani kan inte tanka biogas denna vecka heller.

Fröken Catani är purken. Tre månader med kravmärkt ekologisk bil och fortfarande har jag inte ens kunnat träna en endaste en gång på att tanka den med gas. (tiotusenkronors frågan: var finns ventilen?)

Men vilken tur att det är kul att tala med Niklas. Nån perk måste man väl ändå ha i den här tragikomedin.

-- Post From My iPhone

1 comment:

Anne said...

Hej!
"Hasade" in på din sida, skoj,
läst och kikat.
Säger hej och väl mött!
/Anne