Tuesday, February 02, 2010

Inga brownie points åt Sonja





Man kan knappast berömma mig för att ha samlat brownie points senaste veckan.

Men i helt andra ärenden anser jag mig värdig brownie points eller åtminstone en uppmuntrande klapp på axeln (dig och mig imellan så anser jag mig förtjänad av en enorm stående ovation med fanfarer) varje tisdag då jag kommer ihåg att packa med Cirkusprinsessans matsäck till dagis. Detta är inget enkelt uppdrag. Tisdagar är utflyktsdag och då skall samtliga mucklor ha ryggsäck med passande utfodring nedpackad. Man måste a) komma ihåg att inhandla varor kvällen innan b) tillreda passande smörgås som skall vara god, tillräckligt spännande för att accepteras av vännerna och dessutom nyttig för att inte chokera fröknarna med choclate-covered-sugar-carbohydrate-bombs, till sist måste man c) packa allt i passande väska och komma ihåg att ta med den till dagis. Pust! Varje vecka samma stress och press som närmast kan jämföras vid känslan före publicering av kvartalsrapporter. Och varje vecka går detta totalt oberört förbi alla. Inga jubel över att jag lyckats med det. Inga guldstjärnor eller diplom.

Jag bävar redan nu inför nästa tisdag.

-- Post From My iPhone

No comments: