Wednesday, February 10, 2010

Till målsman över alla räkningar



Jag älskar att få post. Rolig post alltså. Jag får mest bara räkningar. Cirkusprinsessan får alltid bara rolig post. Det kan iofs bero på att hon inte är gammal nog att betala räkningar, varmed de räkningar som avser henne kommer till "Målsman för Cirkusprinsessan", dvs jag. Jag får alltså alla räkningarna medan hon får alla paket och presenter och kort med Snoopy som kramar om Woodstock. En viss jämn fördelning det också.

Idag får hon ett mjukt stort kuvert med rosor och hjärtan. Valentines Day på intågande inser jag. Aaaargh. Vad får jag? Jo Djursholms Kapells Vänner Föreningsbrev (inklusive räkning), "Till Målsman etcetera" (räkning att avdra i framtiden när Corkusprinsessan är 18 år), Vanliga räkningar (inget avdrag) och sen mitt i högen hittar jag ett brev som påminner om ett litet paket och det är adresserat till MIG.

Jag har fått riktig post! Ett handskrivet brev och små trevliga presenter. Jag blir så lycklig när jag läser det och tänker med värme och glädje på alla stundande gourmet middagar som snart skall avnjutas tillsammans. Undrar om Leverantören också kommer laga gourmet matsäck åt Cirkusprinsessan? Näe, nu tycker jag det är min tur att bli bortskämd, hon skall vara glad att jag kommer ihåg marmeladsmörgåsar och betalar hennes räkningar.

No comments: