Saturday, February 20, 2010

Jag kan tydligen inte vara Moderat




Vi hämtar CirkusKusinen på Waldemarsudde var han njutit av Arosenius. Sedan avnjuter vi i vår tur en lång lunch på Villa Källhagen. Diskussioner om koalitionsregeringar och riksdagens drag att tolka en gammal lag och på eget initiativ välja Kekkonen i fyra år till från 1974 till 1978, resulterar i att CirkusKusinen skall berätta för Galoshgubben om Moderaterna och översättningar.

Jo, så här är det. Moderaterna har översatts till finska till ordet Maltilliset (stavningen är troligen helt fel, min finska är ju usel), men det komiska är att om du översätter Maltilliset tillbaka till svenska så blir det Dom Måttliga. Trust me, varken CirkusKusinen eller jag är måttliga. Vilken tur att vi inte får rösta i riksdagsvalet. Däremot får jag rösta i kommunalvalet och där skall jag nu bygga en strategi. En icke-måttlig strategi

-- Post From My iPhone

No comments: