Monday, January 31, 2011

Öppna dörrar



Mittiallt öppnas en ny dörr när man som minst anar det. Själv kom jag hem efter att ha varit först i landsflykt och sedan i stadsflykt i några dagar. Och vad finner jag hemma? Jo en ny dörröppning som känns jätte stor. Och ett nytt temporärt golv mitt mellan hall och vardagsrum. Även om det kunde se ut som ett dansgolv, så skall man nog inte hoppa på det allt för mycket, om man inte vill rasa ner i renoveringsobjektet - källaren.

Men nu finns ingen risk att rent bildligt rasa ner i källaren. Det öppnas nya dörar ständigt, på de mest oväntade ställena och situationerna. Det är bara att se sig om i livet så hittar man nya dörrar som står på vidgavel. Så lycklig!

Hoppas att alla mina vänner också hittar nya dörrar, lösningar och lycka. Och gör ni inte det per automatik så har jag världens bästa hantverkare som kan komma och slå ner en vägg hos er och öppna en ny dörr.

---
Posted from my iPhone

No comments: