Wednesday, January 12, 2011

Jag älskar januari!



Jag är kvinna och förbehåller mig rätten att ändra mig när helst jag så önskar. Just nu har jag bestämt mig för att omvärdera januari-månad helt och hållet. Jag älskar numera januari.

Tappa aldrig tron skrev jag för exakt ett år sedan.

Januari är verkligen fantastiskt. Bara idag har jag promenerat en timme i min lilla by utan att stöta på en endaste en människa, det kan man bara göra i januari. Jag har haft fantastiska möten och roliga nya projekt, jag träffade en granne som gav mig vackra komplimanger, jag äter bönor varje kväll och jag kan klä mig i stora cashmere tröjor utan att någon ifrågasätter min fashion taste. Jag kan sitta i soffan Gösta och titta på bra serier på SVT Play och jag kan njuta av ett glas rödvin samtidigt som jag gör bokföringen. Jag älskar januari och det är inte en utopi!

Nu skall jag göra mentalt bokslut, älska min frihet och mitt liv. Glädjas åt mina vänner och alla nära och kära. Fortsätta trolla och verkligen vara glad över januari.

Kärlek och anarki! I februari blir det ännu roligare.


---
Posted from my iPhone

No comments: