Sunday, January 02, 2011

Kinesisk orsak att existera











Nu har jag hittat meningen med min dåliga nackes exsistens! Han heter Zhao Xiao Cun och finns på Raison d'etre på Grand och han har idag hjälp mig att första gången på exakt fem år (correction SJU år, jag kan tydligen inte räkna) vara fri från nacksmärta mellan andra och tredje kotan.

Det går helt enkelt inte att förklara hur tacksam jag är och jag inser att det kommande året ser betydligt ljusare och bättre ut än många många tidigare år. Inte bara pga att jag är så lycklig över min fantastiska familj, mina underbaraste vänner, älskad Galoschgubbe, världens roligaste kunder, givande möten, spännande resor, snälla Rådd-djur, bra relationer, glädjande stunder, uppslupna och -slutna fredagsmiddagar, samtal som får mig att gråta av lycka, extempore träffar som leder till positiva saker, spontandans som gör en sprudlande glad och bubblig. Inte bara därför. Utan även för att jag på andra dagen på det nya året hittat Zhao Xiao Cun och därmed en ny orsak att tro på mirakel.

Nu skall jag dansa lite, för att jag kan utan att det värker i nacken och för att som en klok kvinna, även kallad Livboj, alltid säger att ingen som dansar kan vara miserabel.

Dansa genom livet vänner! Gott nytt år och hoppas ni alla hittar en glädje i livet! Och hittar ni inte det omedelbart, så rekommenderar jag att hitta orsaken i existensen. Ett bra första steg är Raison d'etre på Grand Hotell.


---
Posted from my iPhone


No comments: