Sunday, January 16, 2011

Hur skall jag slingra eller skida mig ur detta?



Nån underbar person som vanligtvis ses i galoscher, men ibland sätter på sig terrängskidor, vill absolut att jag skall börja skida.  Jag har försökt förklara att jag försökt ett antal vintrar på Djursholms Golfbana, men det fungerar inte. Mina skidor var alltid bakhala, vingliga och fungerade inte. I nerförsbacke står dom stila, i uppförsbacke glider dom fantastiskt bra -baklänges- och på flatmark lutade dom alltid till vänster tills jag ramlade åt just vänster. Ibland höger. Jag fick förnedrad stå på sidan om spåret medan alla pensionärer i Fjällrävenkläder och höga röda strumpor susade förbi och skrek UR SPÅÅÅÅR. Jag hatar att skida. Och jag hatar skidor som inte fungerar. Tog ett stort beslut och gav mina skidor till Stadsmissionen, var övertygad om att dom skulle komma bättre till användning där.

Vad händer? Jo, idag dyker galoschgubben upp med ett par splitternya skidor för nybörjare, med mera fjäll under bottnet än lilla Cirkusprinsessan har på sina skidor. Lyckligt utbrister han "Grattis på namnsdagen". Min namnsdag är 15 maj.... Kan jag låta bli att förnedras ännu mer än detta? Skall jag stå 15 maj på golfbanan med mina fjällade barnskidor i vuxenmodell och ducka för pensionärerna som skriker UR SPÅÅÅR och FOOORE.

HJÄLP! Anyone?

---
Posted from my iPhone

No comments: