Sunday, March 13, 2011

Holliday Blues och 1.562,978







Det känns väldigt svårt att anpassa sig till tanken att åka hem igen. Känner ett lätt vemod svepa över mig och landa som ett tungt täcke mitt på magen. Samtidigt tänker jag på henne där hemma som betyder mest för mig i livet, då lättar melankolin och ersätts av fjärilar i magen. Snart får jag krama henne. Jag lapar upp sista dofterna av djungel och ligger första gången ner på en solstol och funderar över de stora frågorna i livet.

Var hör jag hemma? Varifrån kommer jag? Och vart är jag på väg?

Hur kan jag fördela min tid och mitt liv mellan två kontinenter? Hur kan jag ha kakan och äta den, med smultronet på toppen?

Jag måste göra det jag alltid gör när jag behöver reda ut mina flygande och ihoptrasslade tankar - skriva TODO listor.

TODO:
- skriv fler artiklar
- skriv en bok
- gör Appen som kommer förändra livet
- var lycklig
- count your blessings

Ett, två, tre, fyra, fem, sex, sju...... enmiljonfemhundrasextiotvåtusenniohundrasjuttioåtta

1.562,978

---
Posted from my iPhone

No comments: