Thursday, March 10, 2011

Hjältens återkomst





Jag inser från tidigare mina tidigare blogposts med iaktagelser och reseskildringar att jag nog måste uppfattas som extremt feg. Eftersom jag ser mig själv som en ganska stursk och cool person så bestämmer jag mig för att råda bot på detta och tysta ner möjliga belackare genom att go crocodile hunting. Eller kanske crocodile sighting är ett bättre ord. Tar det närmaste jag kan hitta till likhet med en Crocodile Dundee huvudbonad och sätter mig i det öppna biblioteket. Ganska tryggt byggt ca en meter över vattnet. Hur lång är en mash krokodil? Läser i naturboken som inte nämner något som helst om längden på krokodilerna, men nog nämner att de inte alls är lika farliga som deras saltvattenkrokodilkusiner. Ligger dom med öppen mun så är det mest för att dom försöker svalka sig. (yeah sure...) hur det än må vara så äter dom tydligen mest fisk. Framom turister alltså.

Så jag beställer in en stor portion sashimi utan wasabi och inväntar krokodilerna. Här sitter sannerligen ingen fegis. Kommer en krokodil simmandes så skall jag minsann ha ett foto av den rackaren till bloggen, må den då ha öppen mun fylld med japansk fisk eller inte, nu vill jag vara häftig igen!


---
Posted from my iPhone

No comments: