Tuesday, December 21, 2010

P-Vakten är på julhumör



Parkerade idag i innerstans dyraste parkeringshus för att störta iväg på ett möte. Knappar in 120 SEK parkeringstid, slår in Visa kortets pinkod. Köp avbrutet. Panik. Tanten vid automaten brevid har samma problem. Gubbarna bakom oss i kön suckar och vi hör dem muttra något ohörbart. Provar tappert på nytt, 120 SEK, pinkod till MasterCard. Köp avbrutet. Tanten brevid testar med American Express. Köp avbrutet. Gubbarna i kön bakom oss muttrar högt något om "kärringar och teknik". Jag kväver lusten att vända mig om och ryta "tyst i kön och dessutom är vi inte kärringar, utan en tant och en tjej och vi kan säkert teknik bättre än ni och GOD JUUUL. ARGH". River fram mobilen och försöker sms betala. Funkar inte. Gissar att gubbarna i kön muttrar nåt om tjejer och smsteknik.

Jag tar till det enda knepet jag kan och skriver en lapp i fönstret på bilen med hjärtan och puss och kram och vädjar till mina parkeringsänglar och kanske också parkeringsvakterna.

Rusar till mötet, ler åt sura gubbarna och säger God Jul och inväntar 900 kronors böter när jag återvänder, men bestämmer mig för att vara glad ändå.

Kommer tillbaka till bilen vid utlovad tid klockan 11:20 och ser till min fasa en gul lapp i rutan. Jag känner igen dem, inte för att jag brukar få dem, men jag vet att det betyder minus 900 SEK på julklappskontot.

När jag tittar noggrannare så hittar jag inte bara instruktioner för hur man skall agera om parkeringsautomaten inte fungerar utan även en otroligt gullig hälsning enligt nedan:





Den underbara parkeringsvakten hade inte bara struntat i att ge mig böter, han hade dessutom skrivit "God Jul <3 Mvh P-vakten".

Ett HJÄRTA!!!!!

God Jul alla Parkeringsvakter och även ett litet hjärta till alla sura muttrande gubbar från kön som fick 900 SEK böter.

---
Posted from my iPhone

No comments: