Saturday, December 05, 2009

Parkeringsböters skyddsängeln




Sorry den suddiga bilden, den föreställer min försäkring ifall parkeringsängeln skulle ha glömt mig. Jag är nämligen skonad från parkeringsböter. Alltid. Men ibland känner jag att jag måste ta ut en försäkring.

Är alltså påväg till Skansen tidigare idag. Så är också alla andra Stockholmare, förortare och turister. Passande nog har någon bestämt att stänga alla vägar till Djurgården just idag då alla vallfärdar till Skansen (Hello Einstein!).

Så jag parkerar vid S55. Ser att samtliga bilar bakom fått parkeringsböter och lägger Cirkusprinsessans teckning vikt i fönstret. Gammalt trick, men det är mörkt ute, litar anyway på min parkeringsängel och lapplisornas dåliga syn.

Kommer tillbaka till bilen flera timmar senare. Fyra nya bilar har parkerat framför mig och alla har fått böter, förutom jag. Jag har fått behålla min barnteckning. Hello Einstein!

-- Post From My iPhone

No comments: