Thursday, December 30, 2010

En fallen ängel eller uppstigen själ










Middag med underbaraste väninnorna Hollywood-C, Vår VD och Bloggerskan ikväll. Kommer hem och ser att en ängel ramlat ner i min trädgård. Eller heter det en fallen ängel? Kanske det är grannflickan som klivit in i fel trädgård och ramlat pladask? Eller kanske det är Cirkusprinsessan som gjort en halvhjärtad snöängel?

Kanske det är en vänlig själ som klivit upp och lämnat efter sig ett spår som ser ut som en blandning av ängel som snubblat och trillat ner och sen bestämt sig för att ruttna på våra världsliga problem och istället flyga upp till himmeln för att där ha världens cocktailparty och sitta på en molnkant och dingla med benen med Domino och Mormor och tända stjärnorna på natten??? Ja det tror jag på! Och när det åskar så är det änglarna som tar fotografier med blixt!

Ja det tror jag på! Och jag tror också på trolleri och Peter Pan och happy thoughts.

Livet är underbart! Speciellt alla gåtorna vi får lösa. Och våra hjärtevärmande, fantastiska, intelligenta och livsbejakande vänner som vi får glädjas åt och med. Tack att ni finns! Snubbla gärna in i min trädgård på nytt.

---
Posted from my iPhone


No comments: