Tuesday, December 14, 2010

Stark som en oxe väljer jag bort skrot






Jippii, vaknar och känner mig annorlunda. Något har hänt! Och det är inte alla Lusse-bullar som skvalpar runt i magen eller tre paket av Vilmas rågknäckebröd som jag konsumerade igår. Jag bara känner mig stark! Stark som en oxe. Eller som Pippi Långstrump som kan bära runt på sin häst, eller varför inte bära runt på en oxe. Jag kunde troligen lyfta upp mitt hus och bära runt på det.

Eventuellt skulle jag börja med att skaffa ett gymkort och lyfta lite tyngder. Eller som min advokatväninna med alias Miranda från Sex and the City brukar säga "jag har sponsrat ett gym med årskort i snart ett decennium".

Nej, jag går ut och lyfter en bil eller en hund eller en sparkstötting med en gammal pensionär istället!

No comments: