Tuesday, November 23, 2010

Vintern är kommen!






Säkra tecken att vintern kommit:

Det finns inte ett tillräckligt stort lager av Försvarets hudsalva på det nya Apoteket, eller Apotek1, eller något av de nya ickestatliga instanserna som säljer medikament, för att hjälpa mig. Exakt samma dag som vintern kommer så händer något. Hela jag förvandlas till en pimpsten (låter som en sliskig man i brun läderhatt med utsvängda röda nylonpolyester byxor som står i en shady part av Harlem och säljer... stenar). Vintern kommer, hela jag bara blir krut-torr och spricker, förra året använde jag kräm för sprukna hälar i ansiktet. Känns som om man helt enkelt kunde använda hela mig som avancerad exfoliator om man vill. Kanske en passande text i en dateing annons "torr i huden? kontakta mig, den livslevande skrubbande pimpstenen (inte den i Harlem)"

Jag äter trippel-dos Imedeen och hoppas innerligt att det skall hjälpa mig. Om inte annat så kommer jag troligen att se ut som en femtonåring i huden efter den kuren. Och på tal om att inte vilja bli stor. (Fina lilla krumelur, jag vill inte bliva stur! Återkommande tema): Tvingade mig själv att samla vuxenpoäng: Jag har äntligen bytt till vinterdäck. Eller ok, Veho har gjort det. Dom till och med påminde mig om det (de är så duktiga på att påminna mig!). Cirkusprinsessan frågade om jag var nöjd med mina stödhjul och jag får på näthinnan en tydlig bild av oss i Smurfomobilen, tryggt och stadigt susandes fram i halkan med snygga stödhjul stickandes rakt ut från vad-nu-sen-den-där-delen-ovanför-däcken-kallas-för. Kanske dom är rosa, domdärvåra stödhjul?

Hur som helst, vintern är kommen. Jag har gått i ide och jag upprepar mina gamla mönster. Skriver, njuter av att vara hemma med Cirkusprinsessan (för ett år sedan hade vi redan julgran! red. anm.), lagar rice 'n curry i timmar och har till och med strukit kläder och talat med Mor.

Välkommen Vinter! Jag är förberedd. Med vinterdäck, stödhjul, Imedeen och Scholls kräm för spruckna hälar.



PS. ser ni hur många länkar det blir när jag tänker på mitt liv bakåt? Varför finns det inte framåt-länkar? Återkommer i det temat!

No comments: