Monday, November 15, 2010

Säkra tecken i tiden



Det började med en tweet från Finland efter ett möte:

Hint nr 1 att man är i Finland: man får rulltårta på möte!

Sen rullade det på med utvalda Tweets och direct feed till Facebook och massor kommentarer.

Hint nr 2 att man är i Finland: fotgängare väntar vid övergångställe. Går de ut på gatan så får man lagligt köra över dem.

Hint nr 3 att man är i Finland: extremt behov att twittra om kulturskillnader

Hint nr 4 att man är i Finland: man blir stoppad av polis om man talar i mobil och twittrar i trafiken

Hint nr 5 att man är i Finland: man kan lura polisen att man är svensk

Hint nr 6 att man är i Finland: det är tillåtet att ingå slagsmål med pensionärer när man skall tränga sig in i Stockmanns hiss

Hint nr 7 att man är i Finland: pensionärerna vinner hiss-slagsmålen hands down varje gång

Hint nr 8 att man är i Finland: dom spelar ABBA på hippaste radiokanalen

Nu kan jag bara inte sluta! Hittar säkra tecken i tiden om var jag är och vilken dag, vart än jag vänder mig. Flera sammanställningar kommer. Just nu kan jag bara konstatera att ett säkert tecken på att det är höst är mängden vitaminer, kosttillskott och annat jox man proppar i sig varje morgon. Dagens dos ovan.

Nej jag är inte alls sjuk, det är precis det jag undviker...








---
Posted from my iPhone

No comments: