Thursday, April 22, 2010

Veho har min bil



Jag älskar Veho, det har jag berättat tidigare. Dom tar hand om mig. Dom tar hand om min bil. Dom tar hand om besiktning av min bil. Och nu tar dom hand om min bils däck. Gissa hur genant följande samtal var:

- hej Stefan, det är Sonja, du jag undrar... ,lyckas jag långsamt och generat klämma ur mig
- jaaaa, svarar Stefan tålmodigt
- jo den här min smurfomobil, jag står liksom och tittar på däcken och undrar vad dom är
(här gissar jag att Stefan tänker för sig själv att ja du tjejen dom är svarta, runda och vitala för bilen om du vill att den skall rulla framåt)
- jaaaa, svarar Stefan tålmodigt
- måste jag alltså byta dem, frågar jag, för dom har ju inga såna där silver-pluttar instuckna i sig
- dubbar menar du? frågar Stefan
- ja just det menar jag! svarar jag lyckligt och fortsätter, Det borde jag ha kommit ihåg för såna var det på gamla bilen som ni skällde på mig för att jag körde med två somrar i streck.
(det kändes båda säsongerna för sent att byta däck i augusti, det liksom bara blev så)
- ok kom in med bilen så fixar vi det, säger Stefan

Nu är jag på Veho och inser att dom inte bara har mina sommardäck och hela mitt transportabla liv i sina händer. Dom har oxo min nästa bil! Smurfomobilen skall bytas mot en röd battomobil.


-- Post From My iPhone

No comments: