Monday, November 22, 2010

Vinterbad mot ökentorka?



Min kära Mor fyllde trekvarts sekel härom dagen. Jag fick en jätte vacker bild av henne från firandet och insåg att hon kunde vara min syster. Lilla syster. Det påminde mig om en gång för länge sedan i London då vi var och handlade och två unga snygga, vältränade killar började flörta med mig. Trodde jag. Efter en stunds "So do you come here often"-one liners så bjöd den ena killen ut min Mor. Den andra gjorde ingen ansats att be ut mig.

Vad är Mors knep då? Förutom att hon under samma vår lyckades få Mick Jagger att bära hem hennes matkassar bara genom att se lite hjälplös ut inför vandringen upp för Richmond Hill. Jo, hon vinterbadar. Det måste vara tricket, för det kan inte vara gener kan jag konstatera då jag ser mig själv en vintermorgon i spegeln. Själv kämpar jag med diverse medikament och dyra krämer för att hålla ökentorkan som huden lider av, på avstånd. Kanske jag kan vinna en vecka ungdomligt utseende på detta? Kanske jag borde sätta en vattentunna ute i trädgården att doppa mig i varje morgon?

---
Posted from my iPhone

No comments: