Wednesday, November 18, 2009

Plastic fantastic julgran



I år bestämde dom sig för att vara först med julgran!

Cirkusprinsessan: är den klar?
Jag: nej, mamma måste skruva foten först
Cirkusprinsessan: varför det?
Jag: för annars kan inte granen stå rakt
Cirkusprinsessan: varför det?
Jag: för julgranar behöver en julgransfot för att kunna stå rakt
Cirkusprinsessan: varför det?
Jag: för att dom är byggda så
Cirkusprinsessan: varför det?
Jag: för att fotplastjäkeln är spetsig och smal och kan inte balansera hela fula trädet

Två sekunders tystnad

Cirkusprinsessan: är den klar nu?
Jag: nej älskling, sista skruven är lite krånglig
Cirkusprinsessan: varför det?
Jag: för den går inte in i gängan
Cirkusprinsessan: varför det?
Jag (svettig): för att mamma köpte den billiga skräpvarianten
Cirkusprinsessan: varför det?
Jag (sår i fingrarna): för att mamma aldrig köpt en plastgran och förstod inte att köpa lyxvarianten som fälls upp som ett paraply
Cirkusprinsessan: varför det?
Jag: jag vet inte!!!! Men jag kommer aldrig mera köpa jädransplastjulgran

Två sekunders tystnad

Cirkusprinsessan: är den klar nu?
Jag: måste vi ha gran den 18 november?
Cirkusprinsessan (chockad): JA MAMMA KÄMPA PÅ NU, GE INTE UPP

Fem minuters tystnad. Tysta svordomar.

Cirkusprinsessan: är den klar nu?
Jag: ja älskling och det är meningen att den skall vara sned och att den skall stå lutad mot Divine Decadence tavlan och du får inte andas när du går förbi den

År 2010 sätter vi inte upp jädransplastjulgranen den 18 november. Vi har den uppe hela året.


-- Post From My iPhone