Thursday, September 02, 2010

Snedsprång i Djursholm, mord och synder samt Velvet på Villa Pauli





Läste häromdagen Denise Rudbergs bok "Ett litet snedsprång". Inget litterärt mästerverk per sei, men kul att läsa hennes beskrivningar av Djursholmsliv och de överdrivna prototypifieringarna av dess invånare och deras lif och lefverne och synder. Bl.a. fick Villa Paulis nattklubb Velvet en målande beskrivning som kan eller kan inte vara sann, men kul var den. Gateaus bakverk och klientel fick även de en central roll i handlingen.

Skall jag rekommendera något av ovanstående så är det Gateaus Grand Blanc bröd. Det kunde jag nästan begå synder för.


-- Post From My iPhone

2 comments:

Anonymous said...

Humor: Ordstilare som gör fel: per se vs per sei

Messerschmidt

Sonja Catani said...

Det var en liten finlandsvensk ordlek från italienskakursen. Men så är mitt försvar det att detta bara är en blogg för vänner, inte Svenska Dagbladet. Skulle jag skriva i SvD så skulle jag lagt till en fotnot om finlandsvenska språkfyndigheter ;)