Monday, September 06, 2010

Jag röstar inte på Sverigedemokraterna!


Egentligen hade jag inte tänkt ha någon åsikt i valet 2010 överhuvudtaget, men nu måste jag ändå få lufta en liten åsikt. Jag röstar inte på Sverigedemokraterna. Ok, jag röstar inte på något parti alls i riksdagsvalet, för jag får inte rösta i riksdagsvalet, ifall det inte gäller två andra länders riksdagsval. Jag får bara rösta i kommunalvalet och eftersom Sverigedemokraterna tur nog inte alls är representerade i Danderydskommun så slipper jag föra den debatten lokalt under matinköp på Konsum. Tyvärr är inte heller Piratpartiet representerade i Danderyd, men det ser jag som en möjlighet. Eventuellt kan jag påbörja en politisk karriär fram till nästa val år 2014.

Men det viktigaste är att inte rösta på Sverigedemokraterna, ni som skulle kunna göra det! Gör inte det! Läs på denna sajt www.sverigedemokraterna.de om Sverigedemokraternas politik då den är bemött med värdighet. Ja, ändelsen .de är korrekt. Ett primärt syfte då sajten startades var att stjäla Sverigedemokraternas Google-indexering. Ett socialt experiment som jag kan förlika mig med. Även denna gång är en av primusmotorerna bakom projektet min plastbror Nikke, oh stora Google-guru. Läs mera på hans sida www.lindqvist.com Följ även debatterna på Twitter och joina Facebook gruppen! Gör allt ni kan för att inte släppa in ett främlingsfientligt parti i riksdagen!

Läs denna underbara bloggpost om en fem-årig flickas syn på Sverigedemokraterna och se hennes fina logga!

Läs denna blogpost, skriven av Ulf Lidman, som får en att tänka till en exra gång.

Detta var mitt lilla bidrag till valdebatten, jag som ensamstående invandrarmamma i norrort!

PS. Dessutom gillar jag min lila-färgade valbadge till höger. Den matchar bloggens färger! Klicka på den!

No comments: