Monday, September 06, 2010

Jag tänkte flytta och gifta mig!


Det sociala experimentet med bloggen har äntligen visat sig fungera.

1. Människor är så fullt upptagan med sig själv att de läser in exakt vad som passar dem i den situationen som återspeglar deras värld, icke min

2. Ett skrivet ord ger en tyngd och en sanning

3. Det finns ett större intresse för skandaler än för intressanta debatter

Därför överväger jag att flytta vissa delar av mitt bohag, det som känns viktig för mig: hit. Och så gifter jag mig. Bara för att jag kan. Kanske på Facebook med Livboj.

Ett råd till partiledarna i valdebatten vore att passa på och ordna några små virtuella skandaler, då skulle de åtminstone få uppmärksamhet. För vem bryr sig egentligen om sanningen eller det som är intressant i den verkliga världen?

No comments: