Tuesday, April 13, 2010

Julia Roberts hår var inte snyggt





På grund av en kombination av lathet, tidsbrist och prioriteringsordning fick håret idag vara au naturell. Jag hatar mitt hår i sitt naturliga bångstyriga skick. Det liknar Julia Roberts fasansfulla frizzy frisyr från 20 år gamla filmen the Pelican Brief. Det var helt enkelt inget snyggt hår hon uppvisade i den filmen, liksom jag inte ansåg mitt hår vara något snyggare än anskrämligt idag. Men så träffar jag arbetsvänner som i tur ordning stannar upp och ger mig komplimanger för mitt, i mina ögon stripiga, burriga, spretiga hår, och dom har allihopa sjukt snygga frisyrer och koll på mode och påstår att mitt hår är trendigt! Tvingas jag omvärdera mitt hår och läsa om John Grishams böcker. Kanske dom inte var så tokiga när allt kom omkring?

Who am I kidding? Visst mode var aldrig snyggt emedan vissa vänner alltid är gulliga och uppmuntrande även om dom inte helt håller sig till sanningen. Fram med strykjärnet!

-- Post From My iPhone

No comments: