Monday, April 26, 2010

tandläkarskräck + lustgas = lycka



Tänka sig att man kan ändra sig så totalt i en fråga. Ok, jag vet att vi alltid kan förbehålla oss den kvinnliga rätten att ändra oss, men att gå från att vara paniskt livrädd för något till att fullkomligen älska det. Det är att ändra åsikt. I mitt fall gäller detta tandläkarbesök. Jag duckade tandläkarbesöken som grodorna på Gröna Lund duckar för klubbslag, jag missade besök, jag vägrade svara i telefonen och framförallt tog jag aldrig själv kontakt frivilligt med en tandläkare. Idag är det tvärtom. Jag älskar att gå till Sigrid Schumann på Narkoskliniken. Jag tigger och bönar och ber att få komma dit och få lustgas. Idag fick jag gå till tandläkaren och putsa tänderna. Jag lyckas även övertyga Sigrid att detta är fasansfullt och att jag måste få lustgas. Veckan kan inte börja bättre.

Precis i slutet av tandläkarbesöket hör jag i dimman hur Sigrid säger till tandsköterskan att lustgasen börjar ta slut och att de behöver beställa mera. Nu är dagens uppdrag att på något sätt ta reda på var de beställer lustgas. Jag skall nämligen ha en alldeles egen tub lustgas! www.lustgas.nu ?

No comments: