Thursday, April 15, 2010

Axess all areas


Idag har jag haft den trevligaste lunchen på många många år. Egentligen kan jag inte minnas mig att jag haft en trevligare lunch någonsin, men å andra sidan så dras jag ju med min marmeladhjärna, så det kan gott och väl vara att jag haft en trevligare lunch ungefär år 1995 i London. Temat idag var i varje fall Axess all areas - kultur, historia, konst, diplomatiska förbindelser, politik, skvaller och kommunikationskanaler samt -målgrupper - allt ihopblandat i en härlig kompott av tre personer, två goda anklever risotton och en specialbeställd havskräftsoppa.

Jag måste hitta på ett sätt att föra långa krångliga förhandlingar med Axess och Axel and Margaret Ax:son Johnson Foundation så att jag kan upprepa dylika luncher ofta. Undrar om det skulle räcka med att klaga på prenumerationen för att kalla det förhandling? Jag skall klaga på att tidningen kommer för sällan.

No comments: