Tuesday, April 06, 2010

Ishockey VM i min smak



Jag är väl medveten om att det någonstans i världen, högst troligen på våra breddgrader i närheten av andra milleniets istidsbälte, spelas någon form av ishockey VM snart. De brukar vara i dessa tider. Jag vet det därför at jag hatar hockey VM. Hatar. Avskyr. Vem skall jag hejja på? Sverige eller Finland? Ryssland kan jag ju inte hejja på trots att dom vinner tittsomtätt. Schweiz kunde jag hejja på men dom är urusla. Fast kanske bättre än Sri Lanka som är mitt nästa hemland på tur.

Förutom dilemmat med att bestämma vilken nationalitet jag skall ha under ishockey matcher så är jag även väldigt konfunderad över spelet. Är tacksam att spelarna har olika färg på tröjorna för det rensar lite upp i oredan. Men varför spelar dom musik mittiallt under matchen? Och varför kan dom inte bara lite lugna ner sig? Dom slåss och spottar ut löständer och muckar till gräl och beter sig fasansfult. Dom byter spelare utan förvarning och alla skrinnar efter samma lilla svarta puck. De gångerna jag tvingats genomlida hockey VM matcher så har jag alltid ångrat att jag inte haft med mig små svarta snusburkar. Tänk vad mycket lättare det hade varit för Teemu Sellänne och Foppa Forsberg om jag bara kastat ner en snusburk och så hade dom kunnat ha var sin puck istället för att slåss om samma.

Ovan en bild av Hockey VM i min smak!

Bilden fotade jag på Liljevalchs vårsalong och tyvärr vet jag inte vad konstnären heter.


-- Post From My iPhone

1 comment:

Anonymous said...

nere i högra hörnet står namnet, Linda något. Du har ju orginal bilden så du kan kanske förstora den lite :)