Tuesday, April 13, 2010

Målgrupp för Pensionärernas Riks Organisation








Inser till mitt stora förtret att jag blev pensionär i morse. Nynnade (läs; skrålade) lyckligt till Louis Armstrongs What a Wonderful World som fyllde hela bilen med toner från 107,1 Vinyl FMs radiokanal. Kände lycka i hela kroppen, smålog vänligt mot dumma BMW- och Audi-chaufförer som bytte fil hejvillt och körde som stressade medelåldersmän, kände att jag älskade hela världen och mitt liv och mina vänner och så pang mittiallt tog sången slut. Lite för tidigt dessutom. Jag hatar när dom klipper in reklam före man hunnit skråla ut sitt sista fade'ade woooooooooorllllld. Där kom reklamen.

"tidellipom pling vinylhundrasjupunktett, sponsrat av PRO pigga pensionärers riksorganisation"

What???? Kändes som en tvångsrekrytering. Mittiallt var jag pensionär. Jag hade i ett oaktat ögonblick förvandlats till mamma till dom ohyffsade BMW- och Audi-chaufförerna.


-- Post From My iPhone

No comments: