Monday, April 19, 2010

Huvudmisstänkt





Jag blir ombedd att avhämta något på Auktionsverket. Nu sitter jag en aningen konfunderad och sneglar obekvämt på kvinnohuvudet på passagerarsätet. Allt känns lite skumt med det här misstänkta huvudet, lite som att vara i en spionfilm där Michael Cain snart stiger in i bilen i ett rödljus och ropar "go go go, drive to the airport". Jag fäller upp trenchcoatens krage, rättar till mina mörka solbrillor och tränar på att spionaktigt väsa tillbaka "sir the airport is closed because of Eyjafjallajökull, maybe I can take you to Bullerbyn instead?"

Jag ser hela händelseförloppet framför mig, jag skall bli spion och gifta mig med Michael Cain. Undrar bara om jag borde ta kontakt med casting director och kolla om Sean Connery istället kunde vara ledig för huvudrollen.

-- Post From My iPhone

No comments: