Monday, January 04, 2010

Oj, här gick det upp ett ljus!



Det var faktiskt en bra artikel i Svenskan idag! Jag tycker det skall bli spännande att se valresultaten och hur mycket påverkan sociala medier haft. Självklart skall det bli spännande att se valresultaten annars också. Jag måste ju flytta om det blir fel resultat. Det har jag lovat!

Men sociala medier. Otroligt hur många som totalt missar den guldklumpen. Men jag gissar att det är skrämmande, för utveckling har alltid varit skrämmande (skall återkomma i ämnet). Jag minns IBMs reklam på -90 talet. Tre gubbar i ett styrelserum. Gubbe 1 "oh we should be on the internet", Gubbe 2 "why?" Gubbe 1 "because it says so". Gubbe 3 satt helt tyst och såg oförstående ut. Jag har fortfarande inte fått klarhet i om det fanns en reklambyrå som skämtade med IBM eller om det var ironi eller vad som låg bakom, men budskapet är oslagbart. Jag tror att det denna morgon finns ett antal politiker och även företag som utbrister över morgonkaffet "vi borde twittra". Varför? tja det vet dom inte riktigt, men det låter som en bra sak att göra.

Synd att så många missar tåget. Jag skall tala med Alan Rickman om detta.

Men först skall jag följa Henrik von Sydow på Twitter

-- Post From My iPhone

No comments: