Sunday, January 31, 2010

Kan man vara en god mor men en dålig människa?





Det är den yttersta kärleksförklaringen till dottern att genomlida en söndag på Junibacken.

Kan man vara en god mor, men en dålig människa? Är varken stolt över mig själv eller speciellt imponerad av mitt dramatiska liv. Men jag inser att det är pay back time. Nu lider jag för mina synder. Inga undanflykter finns trots att jag helst bara hade krupit upp i Astrid Lindgrens knä och blivit klappad på huvudet och tröstad.


-- Post From My iPhone

2 comments:

Alamo said...

Säkert kan man vara en god mor, men en dålig människa. Men skit i det, för det gäller inte dig. Du är en god mor och en himla bra människa. Du är ju en altruistisk person. Dessutom var det du som lärde mig det ordet :)

Sonja Catani said...

Åh tusen tack! Mittiallt känner jag mig lite bättre.