Thursday, January 21, 2010

Museum för hjärnaktivitet


Min hjärna är som ett rum på ett contemporary art museum. Ett stort tomt utrymme med ett takfönster. Kan se en post-it lapp på väggen var dagsljuset konstnärligt faller på texten:
TO-DO: give him hell.


Är så otroligt sugen på att hänga ut en person offentligt och berätta sanningen i all sin nakenhet. Precis i linje med rummets design. Jag överväger hämnd. Jag överväger att en gång för alla sätta stopp för galenskaper. Det är så massivt frestande.

Men jag är en snäll människa och för tillfället lutar jag mig bakåt som en museibesökare och litar på att good things come to good people och bad things come to bad people. Högmod kommer före fall säger en av mina Herrar med Hattar och konstaterar att det finns så många som talar att jag behöver inte själv göra det.

Men det är frestande.

Over and Out från contemplating museum of modern art.

No comments: