Monday, October 05, 2009

Johan L's kommentar tas i mot med skräckblandad förtjusning

Hittar en kommentar från en "Johan L" lite längre nere i detta lilla sociala experiment som kan kallas för blogg. Denne "Johan L" är ju dock inte vilken som helst "Johan L" utan de facto "Johan L" som i Johan Lundberg som skriver blogg för Axess, min favorit tidning.

Ber om tillåtelse att bli en aningen stressad nu och känna en skräckblandad förtjusning!

Han kritiserar DN och jag kritiserar SvD, och mera likheter i dessa två litterära blogg verk finnes icke.

1 comment:

Johan L said...

Nja jag kan nog utan problem sälla mig till kritiken av SvD. Skrev nyss ett Twitterinlägg som gick ut på att det ser ut som om Wolodarski på DN lyckas norpa åt sig den ena profilerade SvD-skribenten efter den andra. Först Lena Andersson och nu Richard Swartz. Vilka blir på sikt konsekvenserna av denna åderlåtning? Jag vågar nog sätta en slant på att vi framöver i SvD får se mer av det dåliga språk som du uppmärksammade...