Wednesday, October 07, 2009

Jäxxxla Systembolag





Köper några flaskor bättre italienskt rödvin på Systemet. Tittar inte ens upp utan säger något artigt och fortsätter maila. Killen i kassan, som är ganska söt, avbryter mitt mail med att säga: ursäkta.

Killen i kassan: ursäkta, men tar du illa upp om jag ber om att få se leg?

Jag: jippii, nej självklart inte. (Tillägger stolt): jag har faktiskt fått visa några gånger tidigare!

Killen i kassan (nu med likgiltig blick): jaha.

Jag (känner mig lite nedslagen): ja men seriöst, är detta en nöjdkund kampanj ni kör? Jag menar jag kommer gärna tillbaka som kund fler gånger (kloka jag, det finns ju så många konkurenter) bara för att bli tillfrågad och få visa leg.

Killen i kassan: njae vi är ju tillsagda att fråga leg av alla som ser ut som trettio år.

Jag: VA????? TRETTIO???? och varför i hela brinnande hxxxte har jag då bara fått frågan ca fem gånger under mina tio år i Sverige????

Av någon konstig anledning kändes Systemets kampanj inte alls rolig mera. Trettio - hah





-- Post From My iPhone

No comments: