Tuesday, August 11, 2009

Försöker låta bli att reta upp mig








Försöker låta bli att reta upp mig, men Svenskan måste skärpa sig med sitt språkbruk. I bloggarnas och de snabba digitala mediernas tidevarv borde man kunna lita på att en nyhetskanal så konservativ som SvD, kunde vårda det svenska språket. Jag hittar stav- och syftningsfel varje dag i tidningen, men att ha en så totalt missvisande rubrik på första sidan som idag, där går t.o.m. min smärtgräns.

Välkomna att kritisera mitt eget språkbruk, jag skyller på att detta är en blogg med tusen läsare, inte en rikstäckande tidning som har en kvalitetsredaktör som varje dag tvingas lägga in ett antal rättelser (fyra rättelser bara idag).

Trots detta kommer det bli en underbar dag även idag. Kom ihåg att le och njuta.


-- Post From My iPhone

No comments: